Desain Dapur Rumah Minimalis Rapi Dan Nyaman

Posted by Telo on

Desain Dapur Rumah Minimalis Rapi Dan Nyaman - kehadiran dapur dalam rumah sangatlah penting, kerana sebagai tempat untuk mengolah aneka masakan dan minuman yang merupakan keperluan hidup manusia. Dapur juga merupakan faktor yang penting dalam interior rumah. Seiring berkembangnya harta dunia gaya reka bentuknya semakin bagus dan lebih moden. Salah satunya adalah kitchen set.

Reka Bentuk Dapur
Reka Bentuk Dapur


Saat ini banyak ibu rumah tangga yang mencari reka bentuk dapur rumah minimalis terbaru. Dengan penataan interior dapur minimalis sederhana yang indah boleh dilakukan sewaktu anda membina rumah anda, sehingga dapur dan juga rumah boleh kelihatan selesa, rapi dan indah. Tata ruang pastinya memerlukan reka bentuk gambar dapur minimalis yang bagus, mulai dari penempatan tempat cuci, dapur gas, serta peralatan lain.
Reka bentuk dapur rumah minimalis dengan saiz yang kecil maupun besar sudah banyak terdapat di internet yang boleh anda jadikan inspirasi. Selain tempat memasak, dapur juga berfungsi sebagai tempat mentimpan makanan. Agar kelihatan cantik, warna cat dinding dapur minimlais boleh anda lakukan dengan menambah beberapa cat tembok yang sesuai dan selaras dengan perabot yang ada dalam dapur anda.
Nah berikut ini beberapa tips mereka bentuk dapur minimalis agar dapat dilihat lebih rapi, indah dan begitu terasa nyaman;

  • Pilih barang - barang yang penting yang digunakan di dapur. Hal ini kerana untuk menjimatkan ruangan. Misalnya anda boleh meletakkan rice cooker di atas meja makan.
  • Pertimbangkan pencahayaannya. Lampu yang baik sangat menjimatkan penggunaan elektrik. Selain itu dengan memaksimumkan cahaya matahari juga sangat mengutungkan kerana anda boleh terhindar dari penyakit yang berasal dari dapur.
  • Perhatikan peredaran udara. Hal ini sangat penting, sebab asap boleh keluar ketika anda sedang memasak. Sehingga anda akan terhindar dengan sesak nafas.
  • Tentang tempat menyuci. Usahakan air yang dibuat untuk mencuci makanan atau peralatan tidak menitis di lantai sehingga anda tidak akan merasa becek ketika anda memasak.
  • Tempatkan tempat sampah yang berbeza, antara sampah kering dan sampah basah.

 Demikian huraian tentang Design Dapur Rumah Minimalis.

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment